جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان میبد


‎ابتکار جبهه فرهنگی میبد در معرفی یک هنرصنعت فاخر به عنوان سوغات شهرستان میبد
از مدتی قبل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان میبد طی ابتکاری جالب با اهداء سرامیکهای خاص میبد به افرادی که از آنان تجلیل می‌کند، خاطره‌ای به یاد ماندنی برای آنان رقم می‌زند.
در این ابتکار، ابتدا تصویر فرد توسط نقاش هنرمند میبدی روی ظرف خام ترسیم می‌شود و سپس خوشنویسی و طرح نقوش سنتی روی ظرف اجراء می‌شود و بعد این ظرف در کوره قرار می‌گیرد.
این هنرصنعت، تلفیقی است از هنر سرامیک‌سازی، هنر طراحی، هنر نقاشی و هنر خوشنویسی است و ماحصل کار یک سوغات بسیار فاخر و منحصر به فرد است.
در میبد اساتیدی چون جواد امامی(به عنوان نقاش) و استاد عبدالرحیم آقایی (به عنوان خوشنویس) در این فرآیند به هنرنمایی می‌پردازند و محصول هنری نهایی آنان تاکنون به هنرمندان، نویسندگان و ورزشکاران مختلفی اهداء شده است.
این ابتکار به تازگی مورد اقبال واقع شده و به تدریج سفارش‌هایی از این قبیل بیشتر و بیشتر می‌شود و امید می‌رود این هنرصنعت با خلاقیتهای اعمال شده، خیلی زود فراگیر شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی